Att hantera fakturor manuellt är ofta tidskrävande. Dels måste du kanske plocka ut informationen ur ett annat system och sedan föra in det manuellt i fakturasystemet. Dels måste allt dubbelkollas för att undvika felaktigheter.
Genom integration av fakturahantering så kan allt arbete ske automatiskt. Om du använder en integrationsmotor sköter denna utskick av faktura till valfri mottagare. När en order markeras som plockad så tar integrationsmotorn emot informationen och skickar ut fakturan till kund eller annan mottagare.
Tänk så skönt det skulle vara med en integration av er fakturahantering. Förutom att ni sparar tid, så slipper någon utföra det monotona och tråkiga arbetet att föra över informationen mellan systemen. Det blir också mycket färre fel eftersom den mänskliga faktorn inte är inblandad.
E-handel
Driver du en e-handel så skapas fakturaunderlaget utifrån ordern. Men det krävs ofta flera moment för att få fakturan att skickas iväg. Genom att koppla ihop e-handelssystemet och faktureringssystemet via en integrationsmotor så kan alla dessa moment slopas.
Egentligen kan alla moment, förutom plock och packning av varor ske helt automatiskt med en bra integration.
Order, plocklistor, fakturering, betalningar, transportbokning och bokföring kan hanteras helt utan att du behöver behandla informationen manuellt.